donderdag 4 maart 2010

19:Sociale netwerken

Sociale netwerken zijn interessante websites en zeker een grote kans voor de bibliotheken. Waar draait het om in de bibliotheek? Communicatie met de klant.
Er zijn erg veel actieve community… ook veel dingen die me niet zo interesseren … maar zeker leuk om bij te houden en voor iedereen in de bibliotheek branche een must om deel van uit te maken.
Je hebt verschillende "sociale netwerken" zoals Hyves of Dizzie hen ik begrepen.
Persoonlijk ben ik zelf niet zo gecharmeerd met deze vorm van netwerken.
Ik zie toch liever de "vriend" in levende lijven.
Ook heb ik LinkedIn en Facebook, alleen gebruik ik dit heel weinig. LinkedIn is toch meer iets voor wat oudere generatie, om zo collega's en oude contacten van het werk op te speuren. Ook kun je je ervaringen hierop plaatsen en kunnen anderen je zo dus weer vinden. En Facebook is toch iets meer gericht op het internationale en daar heb ik op dit moment nog niet zo veel vriendjes rondlopen.
Maar wie weet komt dat nog ……………………
Ik nog wel heel even op www.socialbel.nl gekeken bij de weblogs, best wel leuk om te zien wat mensen zoal schrijven. Toen ik hoorde van Hyves, vond ik dit een mooie en leuke manier maar dit is niet mijn ding.

1 opmerking:

  1. Oeps, LinkedIn is iets voor de oudere generatie? Ik denk dat een heleboel mensen dat niet met je eens zullen zijn. Het is een nieuwe manier van netwerken en er staan heeeeel veel jongeren op.
    Facebooke en Hyves zijn inderdaad wat meer voor de fun en privé, al maken bedrijven en biblioteken ook steeds vaker een Hyvespagina.
    Gr. Janneke

    BeantwoordenVerwijderen